2023'te yeni yazılarla daha başarılı ol :)

2 Temmuz 2013 Salı

Neyi tercih ediyoruz yahu?

2023'te başarını katlamak için yeni stratejileri takip et →
Biraz da onlar bizi tercih etsin di mi? ^^  Bu tercih döneminde de öncekilerde olduğu gibi, sıralamana bağlı olarak çoğunluğu özel üniversite olmak üzere birçok üniversiteden tanıtım kitapçığı almayı bekle :)


Bir yandan 2014'cülere yardımcı olmaya çalışırken diğer yandan da 2013'çü arkadaşlara tercih konusunda öğrendiğim şeyleri paylaşacağım. Tabi ki 'sen şunu yaz bunu arkaya zıplat, bunu yazma bunu hiç yazma, hayır bu da değil' şeklinde yorum yapacak bilgiye sahip değilim :) Bu işi en iyi rehber öğretmenlerden ve internetteki sitelerden öğrenebiliriz. Araya not olarak geçeyim, rehber hocaların yönlendirmesindeki düşüncesini anla derim. Adam neden Boğaziçi'ni yazma onun yerine İTÜ yaz diyor mesela? Gidip de görmüş mü yoksa birkaç bin farkla kaçırdığı için mi garezi var, sevmediği arkadaşı oraya gittiği için mi.. Evet kolay değil tabi ki. Ama size bu konuda yardımcı olmaya çalışan birçok kişi olacağı gibi içlerinde birçok kişi de 'gerçekten araştırmamış' kişiler olacak. Ben de bu yüzden şunu değil şunu yaz demiyorum ya :)

Tabi yardımı dokunsun isteyenler arasında gerçekten bilgili olanlar da olacak, etrafına bakın mutlaka vardır böyle birileri. Git onlara A'dan Z'ye her şeyi sor. Konuşma bittiğinde çık başka birini bul öyle, bir de onla konuş.
Ve mümkünse aklındaki üniversiteleri gezmeye bak. Hepsini gezemeyebilirsin belki ama sana en yakın olan bir ikisini görsen bile kârdasın.
Hocam gidemiyorum ben, gitme imkanım yok şuan? Dersen de internetten olabildiğince bilgi toplamaya çalış.
(eğitim şeylerinde 'hocam' lafı meşhurdur hoca olmadan bile hocadır herkes :))


Son olarak, bir arkadaşımın tavsiye ettiği 'tercih robotu' gibi bir uygulama var. Ona da bir göz at faydası dokunabilir sana. Buraya tıklayarak ulaşabilirsin
Bu olmasa da başka tercih robotlarına da bakabilirsin. Ne öğrensek kâr hesabı.

Sorularını bekliyorum ^^
2023'te hayatını minimum %30 daha iyi hale getir. Okumak için tıkla →

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder